Over oliebollen en goede voornemens

woensdag 24 september 2014


Het is bizar hoe snel de tijd gaat. Afgelopen weekend bestond Handvol Rust alweer één jaar. En wat voor één!
Ik ging na jaren eindelijk weer eens naar de Woonbeurs, mocht een heerlijk huis opknappen en jullie daar af en toe wat van laten zien, ontmoette andere bloggers tijdens de bloggerslunches in Haarlemmerliede, ik heb een nieuwe layout gekregen en bijbehorende visitekaartjes om mee rond te strooien. Ik werd eigenaar van een heus .nl-adres, mocht mijn eerste giveaway organiseren samen met Printable Wisdom en was zelf de gelukkige winnaar van meerdere giveaways van medebloggers. Ik kreeg de Liebster Award van Silvia van Label18, en kreeg allemaal lieve mailtjes en reacties op mijn blogposts. En zo kan de lijst nog wel even door gaan... wát is het leuk om te bloggen!

Omdat bij een jaarwisseling nu eenmaal goede voornemens horen (oké en oliebollen, help me even onthouden dat ik er met Oud en Nieuw eentje invries voor in september..), komen hier mijn goede blogvoornemens:

- Dankbaar zijn
Serieus, zonder al jullie fijne reacties zou er helemaal niks aan zijn! Zo ontzettend bedankt voor het lezen, volgen, liken en reageren. Of het nu is via BloglovinBloggerFacebookTwitterInstagramPinterestGoogle+ of gewoon via de mail: jullie zijn fantastisch!

- Doorgaan
Hoewel ik tot nu toe niet een hele frequente blogger blijk te zijn, bevalt het bloggen me hartstikke goed. Eén van mijn voornemens is dan ook om er lekker mee door te gaan zolang ik het leuk vind :)

- Doorzetten
Dat van die blogfrequentie is wel een leerpuntje hoor, ik weet het. Daarom ook het voornemen 'Doorzetten'. Ik heb eens nagedacht over hoe ik op een leuke manier vaker een blogpost kan schrijven, en heb bedacht dat het tijd is voor een terugkerend item op Handvol Rust. Wat dat wordt lees je binnenkort!

- Durven
Lief vriendinnetje en medeblogster Petra van Ademteug schreef vandaag over de struggles die het soms oplevert om te bloggen (zie hier). Als eigenaar van een kop vol perfectionistische trekjes, herken ik veel van wat ze schrijft. Met name het te kritisch zijn op mezelf en het vergelijken met anderen ('mijn foto's zijn nooit zo scherp' 'maar er is al zoveel over geschreven door andere bloggers..') kan me soms beroven van een stukje blogplezier of ervoor zorgen dat er überhaupt geen blogpost uit mijn vingers komt. Daarom wil ik in mijn nieuwe blogjaar gewoon durven. Durven nét niet perfecte foto's te posten, durven posts te schrijven over dingen die misschien niet heel origineel zijn maar waar ik wel heel enthousiast over ben of over dingen die nu eenmaal een beetje kwetsbaar voelen om met het hele internet te delen, durven uit mijn comfortzone te stappen en zo van Handvol Rust een fijne persoonlijke blog vol inspiratie te maken.

- Doorontwikkelen
Ondanks dat het allemaal dus echt niet perfect hoeft, wil ik me wel blijven doorontwikkelen. Een beetje bij gaan leren over hoe ik betere foto's kan maken, leuke samenwerkingen aangaan met andere bloggers of bedrijven, een editie van Meet The Blogger bijwonen om inspiratie op te doen (als ik dit jaar toevallig zomaar ineens heel rijk word), dat soort dingen. Ik ben echt nog láng niet uitgeleerd op bloggebied en wil ook lekker nieuwe ideetjes blijven uitproberen.

Zo, deze voornemens lijken me wel even genoeg. Ik ben heel benieuwd hoe Handvol Rust er over een jaar uit ziet! Blijf je me weer volgen dit jaar?

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blogpost! En ik dacht dat je al veel langer aan het bloggen was, gefeliciteerd! Ik lees ze altijd met veel plezier! Liefs silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd lieve Fem! Je bent een enorme inspiratie voor me in blogland én personal life! Geniet idd van al die leuke reacties én alles wat je bereikt hebt. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, Femke! Gefeliciteerd! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je eerste blogverjaardag! Fijn dat je nog blijft bloggen, leg de lat niet te hoog..
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte met je eerste blog-verjaardag! Hopelijk volgen er nog veel meer, ik lees je blog altijd met plezier:-) liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd! Alle reden voor een feestje, je hebt een super leuke blog! Vaker een artikel zou leuk zijn inderdaad, maar dat is puur eigen belang, omdat ik ze zo leuk vind om te lezen! Veel succes met al je nieuwe ideeën, en natuurlijk blijf ik je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je blogjaar! Ik was die van mezelf in februari gewoon vergeten zo snel is het gegaan. Mooie voornemens allemaal! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen