Eva-blogger van de maand

woensdag 10 juni 2015

Misschien had je het al langs zien komen op Facebook: deze maand ben ik door Eva uitgeroepen tot Blogger van de maand juni! Eva is de afdeling van de Evangelische Omroep die zich richt op vrouwen (o.a. met een tijdschrift en verschillende events). Ontzettend leuk dat ze me hebben benaderd hiervoor! Ik mocht deze maand voor hen een voorstelblogje schrijven en nog vier blogs over interieur die wekelijks verschijnen op de website van Eva. De enige uitdaging voor mij is om vooral veel tekst te gebruiken en weinig afbeeldingen, omdat ik per blogje één fotootje mag aandragen die verkleind wordt weergegeven in de header. Dat is wel even anders dan hoe ik hier blog, maar het is een leuke uitdaging om op zo'n manier te schrijven dat je geen plaatjes meer nodig hebt.

Het voorstelblogje kwam vorige week dinsdag online. De blogs die ik schrijf voor Eva zal ik ook op Handvol Rust plaatsen, dan kun je ook meelezen als je Eva niet volgt!
Hierbij #1, het voorstelblogje!

Mijn naam is Femke, ik ben 25 jaren jong, Zwolse, christen, student Docent Theater en blogger. Ik hou van grote koppen thee, goede gesprekken, op avontuur/op reis gaan, theater, mooie plaatjes en mooie woorden, en een warm en licht thuis om tot rust te komen en vrienden te ontvangen.

Toen mijn lichaam me in de zomer van 2012 een halt toe riep, wist ik niet wat me overkwam. Ik was jong, genoot volop van het studentenleven en was altijd te porren voor een heleboel dingen. Maar ineens kon ik niet meer. Mijn tank was leeg, ik was opgebrand. Ik kwam thuis te zitten en wist op dat moment nog niet dat die situatie twee jaar zou aanhouden.

Van mijn psycholoog kreeg ik de opdracht om mijn leven te structureren en mijn activiteiten te begrenzen. Ik moest dagplanningen maken waarin ik Inspanning, Ontspanning en Rust afwisselde op een goede manier. Vooral met Rust had ik de grootste moeite. Middagdutjes en uurtjes op de bank liggen met een zacht muziekje op de achtergrond, focussen op mijn ademhaling, was iets dat ik tot dan toe uit mijzelf niet deed. Toch was juist dát wat ik het hardst nodig had om te herstellen. Ik leerde langzaam maar zeker de waarde inzien van Rust.

In diezelfde periode leerde ik mijn nieuwe lijfspreuk uit Prediker kennen:
‘Beter een handvol rust dan beide vuisten vol zwoegen en najagen van wind’ (Prediker 4:6).

Na een jaar van thuiszitten, in september 2013, merkte ik dat ik eraan toe was om voorzichtig weer iets op te pakken. Ik begon een blog; een experiment voor mijzelf om te zien of het me lukte om met enige regelmaat iets te schrijven. Maar: dit keer moest er met grote letters RUST boven staan om mijn perfectionistische ik-je te dwingen om mezelf niet te serieus te nemen. Sindsdien blog ik op www.handvolrust.nl op een persoonlijke manier over Wonen, Eten en Leven (met een beetje extra nadruk op het onderdeel Wonen). Ik heb sinds een jaar mijn studie weer opgepakt, dus de ene periode blog ik wat actiever dan de andere, maar altijd is voor mij het uitgangspunt: Rust! J

De komende maand mag ik voor Eva bloggen over interieur. Vind je het leuk om in de tussentijd op de hoogte te blijven van Handvol Rust? Volg Handvol Rust dan op Instagram of Facebook!

3 opmerkingen:

  1. Echt superleuk dat je voor Eva blogt! Ik kijk uit naar je volgende blogjes. X, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het weer beter gaat. Het organiseren van de IG-Tour had je ook al zo goed gedaan!
    Succes met je opleiding verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een compliment om voor zoiets te worden gevraagd. Heel leuk! Met het schrijven gaat het vast helemaal goedkomen ;) wat knap dat je alles in je leven zo structureel hebt veranderd en daar nog steeds zo goed aan vasthoud. Kijk uit naar de volgende blog!

    Groe,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen